Forretningsbetingelser for www.premiumcaviar.dk

PremiumCaviar
En del af PremiumBottles
CVR-nr. 36379022
Brostykkevej 200

2650 Hvidovre (IKKE LAGER)

Kontakt@premiumcaviar.dk
Tlf. 21 72 17 03

Bemærk at der i handelsbetingelserne indgår "levnedsmidler og varer til husholdningen" (Caviar)

 

1. Holdbarhed og ansvarsfratagelse ved PostNord levering

OPBEVARING
Caviar skal altid holdes afkølet på maks 4 grader og minimum 0 grader. Når vi afsender Caviar fra vores lager med PostNord levering sker det i termokasse, hvor der er lagt køleposer i, som kan holde kassen kold i op til 24 timer. 

VIGTIG INFO VED POSTNORD LEVERING
Det er vigtigt, at pakken afhentes i PostNord's pakkeshop/boks og pakkes ud og bliver sat på køl samme dag, som den ankommer. Vi kan ikke garantere friskheden/afkøling af Caviar i vores termokasse, hvis den opbevares i termokassen uden ekstra køl i længere tid end de 24 timer.

Vi fratager os ansvaret for termokassens indhold, hvis den ikke afhentes samme dag, som den er leveret til PostNord's pakkeshop/boks - dette kan følges via vores track & trace system.

I tilfælde af PostNord forsinkelse (en dag eller flere) vil du selvfølgelig ikke hæfte for eventuel beskadigelse fra for høj temperatur af varer (caviar). 

EN GOD HOVEDREGEL
Sæt en alarm til 20 timer fra du modtager mail fra os om, at din ordre er afsendt fra vores lager, så kan du nå at hente pakken inden de 24 timer.

BESTILLING I GOD TID
Hvis du er i ekstra god tid ift bestilling af Caviar, må du gerne give os besked (kontakt os her) så vil vi sørge for, at holdbarheden er korrekt, når din bestilling afsendes fra os. 

 
2. Aldersgrænse for køb af alkohol

Du skal være fyldt 18 år, før du må købe produkter, på mere end 16,5% alkohol. Dog skal du være fyldt 16 år, for at du må købe produkter med en alkohol procent på under 16,5%. 

 

3. Betaling

Når du bestiller på vores webshop, kan du vælge at betale med betalingskort. Her foregår betalingen sikkert via Quickpay, som krypterer alle data. Alle betalinger kommer igennem 3D Secure, som sikrer os at kortet, der bruges tilhører ejeren. Du vil modtage en sms fra Nets med en kode, som du skal indskrive i betalingsvinduet for at gennemføre betalingen. Vi trækker først pengene fra kundens kort, når vi har udleveret eller afsendt ordren.
Du kan også vælge at betale via Mobilepay, her skal du overføre beløbet til tlf. nr. 99235. 

Ved afhentning på vores lager, som ligger på Nordlund Vingård, Byvej 55, 2650 Hvidovre, tager vi imod betaling via betalingskort via vores betalingsterminal, Mobilepay (nr. 99235) og kontant.

Vi har ikke returret på vores arrangementer.

 

4. Levering

4.1 Samme dag levering i Storkøbenhavn:
Få leveret din ordre samme dag som du bestiller af vores egne vognmænd. Vi kører mandag-lørdag to gange om dagen 10-15 & 18-21.

Bestil senest kl. 09:00 for levering samme dag kl. 10:00-15:00
Bestil senest kl. 17:00 for levering samme dag kl. 18:00-21:00
 
Storkøbenhavn gælder over følgende post nr. 1000-2990
 
4.2 Afhentning på vores lager:

Hvis du foretrækker, at afhente din ordre på vores lager og dermed spare fragtomkostningen, kan dette lade sig gøre mandag-lørdag i tidsrummet kl. 15.00-18.00. Før man ankommer til vores lager, bedes man have lagt en ordre på vores webshop, hvor man vælger "Afhent på lager" i bestillingen.

Vores lager ligger på Nordlund Vingård, Byvej 55, 2650 Hvidovre.

Bemærk, i visse tider kan der være ændrede åbningstider for afhentning på vores lager - dette vil skiltes flere fremhævede steder på webshoppen.

 
4.3 Levering - PostNord:
Grundet vi sender fødevarer i form af caviar, afsender vi ordrer med via PostNord mandag-torsdag. Dvs. skal du bruge caviar lørdag - bestil senest torsdag.

Vi trækker først pengene fra din konto, når ordren er afsendt fra vores lager og kunden har modtaget elektronisk Track & Trace fra PostNord. Pakken kan herefter følges via PostNord Track & Trace system via det nummer, som du modtager på mail og sms fra PostNord.

Det er vigtigt, at pakken afhentes i PostNord's pakkeshop/boks og pakkes ud og bliver sat på køl samme dag, som den ankommer. Vi kan ikke garantere friskheden/afkøling af Caviar i vores termokasse, hvis den opbevares i termokassen uden ekstra køl i længere tid end de 24 timer.

Vi fratager os derfor ansvaret for termokassens indhold, hvis den ikke afhentes samme dag, som den er leveret til PostNord's pakkeshop/boks - dette kan følges via vores track & trace system.

I tilfælde af PostNord forsinkelse (en dag eller flere) vil du selvfølgelig ikke hæfte for eventuel beskadigelse fra for høj temperatur af varer (caviar). 

*PostNord har dag til dag levering succesrate på 97%

 

5. Reklamationsret

Skulle du mod forventning opleve fejl eller mangler på varer til husholdningens løbende forbrug i forbindelse med din ordre eller levering, bedes du hurtigst muligt og senest 3 dage fra modtagelse af dine varer kontakte vores kundeservice, via mail eller per telefon, så vi kan rette fejlen.

Der kan være tilfælde, hvor premiumcaviar.dk har brug for at få tilsendt det reklamerede produkt (inkl. emballagen), så vi kan foretage kvalitetsopfølgning samt evt. videresende varen til vores leverandør. Du bedes derfor undlade at kassere  defekte varer eller varer af dårlig kvalitet inkl. emballagen, til du har været i dialog med Kundeservice. I sådanne tilfælde afholdes udgifter til transport naturligvis af premiumcaviar.dk.

Købelovens mangelsregler finder anvendelse på dit køb. Du har derfor 2 års reklamationsret for varer, der ikke er til husholdningens løbende forbrug. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængigt af den konkrete situation. Dette gælder naturligvis kun, hvis der er tale om en berettiget reklamation, og såfremt manglen ved varen ikke er opstået som følge af slid, fejlagtig brug eller anden adfærd, der har forvoldt skade på varen. Du skal reklamere hurtigst muligt og senest 2 måneder efter, at du har opdaget fejlen/manglen ved varen.

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, www.forbrug.dk.

 

6. Refusion

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og PremiumCaviar har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

 

7. Fortrydelsesret

Vi yder fortrydelsesret i henhold til forbrugeraftaleloven som følger:

  • For levnedsmidler og varer til husholdningen er der INGEN fortrydelsesret 
  • For alle andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningen, er der 14 dages fortrydelsesret 
  • Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, hvor du får varerne i fysisk besiddelse

Vil du gøre brug af fortrydelsesretten skal du kontakte os på E-mail på kontakt@premiumcaviar.dk. Bemærk at eventuel fragtomkostning ved tilbagesendelse af alle andre varer end levnedsmidler og varer til husholdningen skal betales af køber.

 

8. COOKIE- OG PRIVATLIVSPOLITIK

Når du besøger PremiumCaviar.dk indsamler vi information om alle besøg på hjemmesiden. Disse informationer bruger vi til at forbedre din brugeroplevelse, vurdere brugen af de enkelte elementer på PremiumCaviar.dk og til at understøtte vores markedsføring.

Her kan du læse om de informationer vi indsamler, hvordan vi behandler oplysningerne, hvad vi bruger dem til, hvem der har adgang til oplysningerne og hvordan du kontakter os vedr. cookies og privatlivspolitik.

Indsamlingen af personlige kundeinformationer på PremiumCaviar.dk sker inden for rammerne af eksisterende lovgivning og EUs generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

PremiumCaviar.dk registrerer automatisk IP-adresse samt data vedrørende dine bevægelser mellem forskellige sider og tjenester på websiden. Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev registrerer vi også dette, så vi kan gøre det nemmere for dig næste gang.

Vi bruger i den forbindelse forskellige analyseværktøjer, såsom Google Analytics, der bistår os med at indsamle statistiske oplysninger om brugen af PremiumCaviar.dk og gøre det til en bedre oplevelse for dig.

PremiumCaviar.dk indsamler informationer fra brugere fra fire kilder:

  • Fra cookies når du besøger vores websites, f.eks. IP-adresse, land, viste sider, viste kategorier, viste mærker, interaktion/klik og søgninger.
  • Fra køb, f.eks. demografiske data, e-mailadresse, betalingsinformationer, ordrebeløb, rabatniveau, mærker og hyppighed. Inkluderet er afsendelse af transaktions-e-mails, f.eks. ordrebekræftelse, forsendelsesbekræftelse, refusionsbekræftelse og faktura.
  • Fra brugeradfærd og -engagement i den afsendte kommunikation (e-mail, SMS, direct mail eller telefon), f.eks. åbningshastighed, klikhastighed og tid brugt på læsning af e-mailene, afsenderdomæne og type af e-mailklient.
  • Fra kreditvurdering fra tredjepartsvurderingsvirksomhed.

Formålet med indsamling af informationerne tjener forskellige områder:

  • Forpligtelser. For at opfylde vores forpligtelse til dig som en kunde eller bruger af vores service – som f.eks. køb, fakturering, kundeservice.
  • Kundeservice. For at kunne udføre kundeservice via e-mail, sms eller telefon. Besvare spørgsmål i forhold til din ordre eller tidligere ordrer, rette fejl og vejlede kunden.
  • Markedsføring. At vise inspiration, produkttilbud/services og personlige anbefalinger via web, e-mail og via tredjepartsmarkedsføring.
  • Kundeoplevelse. For at forbedre kundeoplevelsen ved interaktion med PremiumCaviar.dk, som f.eks. udvikling af nye funktioner, services og produkter. Dette omfatter også at administrere, beskytte, drive og vedligeholde vores websites, systemadministration og sikkerhed og give samtykke til aggregerede statistikker om brug af sitet, køb og til at forbedre forståelsen af vores kundes præferencer.
  • Bedrageri og risiko. For at forhindre bedrageri og udføre risikovurdering.
  • Lovgivning. For at overholde gældende lovgivning.

 

8.1 Profilering
PremiumCaviar.dk danner individuelle kundeprofiler baseret på indsamlede data om dig på tværs af alle datakilder/kategorier, f.eks. browsingadfærd sammen med dine køb. Vi kombinerer og analyserer disse data med det formål at forbedre din oplevelse på PremiumCaviar.dk og til at skræddersy personlige tilbud og services samt til at definere kommunikationshyppigheden.

8.2 Tidsrum for dataopbevaring
Vi opbevarer dine personlige oplysninger i den periode, som er nødvendig til opfyldelse af de formål, der er skitseret i disse Salgs- og leveringsbetingelser, medmindre en længere opbevaringsperiode er påkrævet eller tilladt iht. lovgivningen af juridiske, skattemæssige eller regulatoriske årsager eller andre lovlige virksomhedsformål.

Formål

Tidsrum

Markedsføringsformål for PremiumCaviar.dk

3 år efter din seneste aktivitet, f.eks. køb, kommunikationsaktivitet eller besøg på vores websites.

Hvis du har givet din tilladelse til markedsføring (e-mail), og så længe vi har din tilladelse.

Ordrehistorik samt forpligtelser til opfyldelse af ordrer på PremiumCaviar.dk 

7 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne juridiske krav.

Kundeservice for PremiumCaviar.dk

3 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne juridiske krav.

Kundeoplevelse for PremiumCaviar.dk

3 år efter din seneste aktivitet, f.eks. køb, kommunikationsaktivitet eller besøg på vores websites.

Hvis du har givet din tilladelse til markedsføring (e-mail), og så længe vi har din tilladelse.

Bedrageri og risikovurdering for PremiumCaviar.dk

3 år eller så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne juridiske krav.

Overholde lovgivning for PremiumCaviar.dk

Så længe vi er forpligtet til for at overholde de fornødne juridiske krav.

 

8.3 Hvad er en cookie?
Når du besøger PremiumCaviar.dk, lagres der cookies på din computer. En cookie er en lille tekst fil, der lagres gemmes i din browser for at kunne genkende din computer ved tilbagevendende besøg. Der er ingen personfølsomme oplysninger gemt i vores cookies.

Stort set alle websites anvender cookies. De ligger på din egen computer som en hjælp til dig selv, der hjælper med at analysere, hvordan hjemmesiden benyttes, for at brugeroplevelsen kan blive forbedret. I flere tilfælde kan cookies være nødvendige for at kunne levere en bestemt service på hjemmesiden.

Informationerne i dine cookies sendes mellem din browser og en webserver og indeholder bl.a. information om brugerindstillinger og hvordan hjemmesiden benyttes.

Hvad bruges cookies til på PremiumCaviar.dk?

8.3.1 Browsing
Når du besøger PremiumCaviar.dk, indsamler vi informationer om alle besøg på vores website. Vi anvender disse informationer til at forbedre din brugeroplevelse, evaluere brugen af individuelle elementer på PremiumCaviar.dk og til at understøtte vores markedsføring.

8.3.2 Analytisk værktøj
Vi anvender forskellige analytiske værktøjer, som f.eks. Google Analytics, der hjælper os med at indsamle statistikker om brugen af PremiumCaviar.dk til at give dig en bedre oplevelse.

For at fastlægge, hvem der besøger vores websites, bruger vi cookies til at føre demografiske og brugerrelaterede statistikker. På den måde får vi mulighed for at tilpasse og oprette indhold og tjenester, der stemmer overens med dine og øvrige brugeres interesser og ønsker. Nedenfor kan du se de formål, som cookies anvendes til på PremiumCaviar.dk

8.3.3 Tredjeparts cookies
PremiumCaviar.dk bruger en række tredjeparts services på vores sider. Disse services bruger til tider også cookies. Du kan vælge at afvise tredjeparts cookies i din browser ved at følge dette link: http://www.youronlinechoices.com/den/ 

Blandt andet bruges tredjeparts cookies til at lave statistik på dine besøg på PremiumCaviar.dk, her bruger vi cookien til fx at vide, hvilke sider du besøger, og hvor lang tid du er på dem. Her bruger vi systemet Google Analytics der er leveret af Google.

Du kan fravælge Google Analytics her: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout

8.3.4 Markedsføring/re-targeting
PremiumCaviar.dk arbejder også sammen med virksomheder for at forbedre vores onlineannoncering for at sikre, at du kun får vist relevante annoncer. I denne forbindelse anvender vi følgende leverandører: Facebook, Instagram og Google.

PremiumCaviar.dk indeholder tredjeparts komponenter som fx "Facebook Anbefal", "Facebook synes godt om" eller "Google+". Disse tredjeparts komponenter bevirker, at indehaveren af tredjeparts komponenten, som for eksempel Facebook eller Google, modtager tekniske data om din browser, IP-adresse, og hvilke sider du besøger på PremiumCaviar.dk og tilsvarende. Den behandling, som indehaveren af tredjeparts komponenten foretager, ligger uden for vores kontrol og er udelukkende et forhold mellem dig og indehaveren af tredjeparts komponenten.

PremiumCaviar.dk benytter disse komponenter til, at linke direkte til vores sociale medie sider og derved sikre en nem navigation for dig som kunde.

8.3.5 Hvordan undgår jeg cookies?
Hvis du ikke ønsker at modtage cookies, kan du enten blokere for alle cookies, slette eksisterende cookies fra din computer eller modtage en advarsel, før der gemmes cookies.

Vi anbefaler, at du læser hele vores cookiepolitik grundigt før du overvejer, at foretage ændringer i dine cookie indstillinger på computeren samt ydermere læser om cookies på andre websites.
En ændring af cookie indstillinger kan medføre en forringet brugeroplevelse når du besøger vores og andre websider.
Du skal være opmærksom på, at hvis du ikke accepterer cookies, kan der være funktionalitet på PremiumCaviar.dk, som ikke virker.

8.4 Oplysninger til tredjeparter
Tredjeparts leverandører vil som udgangspunkt kun modtage og videregive dine informationer i det omfang, det er nødvendigt for dem for at levere deres specifikke services. Enkelte tredjeparts leverandører, såsom betalingsgateways og andre transaktionsservices, har deres egen persondatapolitik for de informationer, vi er forpligtet til at give i forbindelse dine købs-relaterede transaktioner. Vi anbefaler at du selv sætter dig ind i disse bestemmelser, så du har indblik i hvorledes dine data behandles af disse leverandører.

8.4.1 Tredjeparter som modtager oplysninger

  • Quickpay (Betaling)
  • Mobilepay (Betaling
  • Pakkelabels (Administration af PostNord leveringer)
  • Mailchimp (Hvis tilmeldes)
  • Trustpilot (Brugeranmeldelser)
  • Pairy (Regnskab)
  • Dinero (Regnskab)

 

8.5 Kontakt vedr. personoplysninger
Hvis du ønsker adgang til de oplysninger, som er registreret om dig hos os, skal du rette henvendelse på: 
kontakt@premiumcaviar.dk. Er der registreret forkerte data, eller har du andre indsigelser, kan du rette henvendelse samme sted. Du har mulighed for at få indsigt i, hvilke informationer der er registreret om dig, og du kan gøre indsigelse mod en registrering i henhold Persondataloven.

Som kunde har du ret til adgang til dine indsamlede datakategorier (artikel 15, 16 og 17), og du kan gøre indsigelse mod registreringen i henhold til de relevante regler i EUs generelle forordning om databeskyttelse (GDPR). Ved relevant henvendelse vil vi opdatere, ændre eller fjerne personlige informationer, som vi kontrollerer, med forbehold mod overtrædelse af nogen lovgivning.

Vi kan afslå anmodninger, der uden grund gentages, kræver uforholdsmæssig stor teknisk indgriben (f.eks. udvikling af nyt system eller i væsentlig grad ændring af eksisterende processer), påvirker andre enkeltpersoners personlige data, eller anmodninger der er ekstremt upraktiske (f.eks. informationer fra backupsystemer). Alle forespørgsler vedr. dette skal rettes direkte til kundeservice via e-mail kontakt@premiumcaviar.dk

8.6 Beskyttelse af personoplysninger
Vores webshop er hostet af Shopify Inc. De leverer den e-handels platform som giver os mulighed for at sælge produkter og services til dig. Dine dataoplysninger opbevares og behandles via Shopify Inc. servere, databaser og applikationer. De opbevarer dine data på sikre servere bag en central firewall.

Vi kan dog ikke garantere 100 procent sikkerhed ved dataoverførsler via internettet. Det betyder, at der kan være en risiko for, at andre uberettiget tiltvinger sig adgang til oplysninger, når data sendes og opbevares elektronisk. Du afgiver således dine personlige oplysninger på eget ansvar.

8.7 Hvem har adgang
Direktøren for PremiumCaviar har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.premiumcaviar.dk er Rasmus Hilstrøm Bach-Lauritsen/Direktør. 

8.8 Klage
Du har mulighed for at klage over behandlingen af oplysninger og data vedrørende dig. Klagen indgives til Datatilsynet.

Du kan kontakte PremiumCaviar via:
E-mail: Kontakt@premiumcaviar.dk 
Pr. telefon: 21 72 17 03

Eller pr. brev til:
Brostykkevej 200, 2650 Hvidovre.
Danmark.

 

9. Andet 

Vi tager forbehold for trykfejl, leverandørernes prisforhøjelser, prisfejl, moms- og afgiftsændringer, udsolgte eller udgående varer og leveringssvigt fra vores leverandører. Rabatkoder kan ikke benyttes ved køb af gavekort.